سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

فنگ شویی میوه ها

خوردن میوه های خاص می تواند در سلامت شما بخصوص در حین بیماری  و بعد از درمان سرطان تأثیر بگذارد. بسیاری از میوه ها آنتی اکسیدان ها را برای کمک به مبارزه با رشد سلول های سرطانی ارائه می دهند و حتی ممکن است سایر مزایای سلامتی را برای کمک به سهولت برخی از عوارض جانبی درمان ارائه دهند.

انار

انار علاوه برخوشمزه گی، مغذی و پر از فواید سلامتی است و آنها را به رژیم غذایی فوق العاده ای تبدیل می کند. مانند سایر میوه ها ، آنها سرشار از ویتامین C و فیبر هستند ، اما همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین K ، فولات و پتاسیم است .  بعلاوه ، برخی تحقیقات نشان داده اند که خوردن انار ممکن است حافظه شما را بهبود بخشد ، که این عوارض می تواند به افراد آسیب دیده در تمرکز یا غلظت ناشی از شیمی درمانی آسیب برساند .

یک مطالعه در 28 نفر نشان داد که نوشیدن 8 اونس (237 میلی لیتر) آب انار در روز به مدت 4 هفته منجر به افزایش فعالیت مغز و بهبود حافظه شد.  علاوه بر این ، مطالعات بر روی حیوانات نشان داده اند که انارممکن است به کاهش درد مفاصل یکی دیگر از عوارض جانبی متداول درمانهای سرطانی مانند شیمی درمانی است کمک کند .

توت

توت نوعی میوه از خانواده انجیر است. از آنها در معالجه سرطان در بسیاری از اشکال سنتی پزشکی استفاده شده است ، و تحقیقات جدید برای تأیید اثرات احتمالی مبارزه با سرطان شروع شده است.  توت یکی از معدود میوه های سرشار از ویتامین C و آهن است که ممکن است به محافظت در برابر کم خونی ناشی از درمان سرطان کمک کند .آنها همچنین دارای یک نوع فیبر گیاهی به نام لیگنین است که نشان می دهد عملکرد ایمنی بدن را تقویت می کند و سلول های سرطانی را در مطالعات آزمایشگاهی از بین می برد.  مطالعات اضافی برای ارزیابی اینکه آیا خوردن توت به مقدار طبیعی ممکن است در طول بیماری و بعد از درمان سرطان مفید باشد ، لازم است.

نتیجه :

توت سرشار از ویتامین C و آهن است که می تواند به کاهش خطر کم خونی کمک کند. آنها همچنین حاوی لیگنین هستند که ممکن است عملکرد ایمنی بدن را افزایش داده و خاصیت ضد سرطانی داشته باشد.

خواص میوه و سبزیجات بنفش,خواص مواد غذایی بنفش,خواص رنگ بنفش در خوراکی ها

گلابی

گلابی ها ، پر از عطر و طعم هستند و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم از آن لذت می برند.آنها همچنین بسیار مغذی هستند و مقادیر زیادی فیبر ، مس ، ویتامین C و ویتامین K را در هر وعده ارائه می دهند.مس ، به ویژه ، نقش اصلی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد و حساسیت بدن شما به عفونت را کاهش می دهد ، که می تواند در طول درمان سرطان سودمند باشد.  مانند سایر میوه ها ، گلابی ممکن است حاوی ترکیبات قدرتمند ضد سرطان باشد.

در حقیقت ، یک مطالعه در بیش از 478000 نفر نشان داد که مصرف بیشتر سیب و گلابی با ریسک پایین تر برای ابتلا به سرطان ریه همراه است.  آنتوسیانین ها ، نوعی رنگدانه گیاهی است که در گلابی یافت می شود ، همچنین با کاهش رشد سرطان و تشکیل تومور در مطالعات آزمایشگاهی مرتبط است .  

نتیجه :

گلابی سرشار از مس است و حاوی آنتوسیانین ها است ، که در مطالعات آزمایشگاهی  میزان رشد سرطان را کاهش می دهد.

توت فرنگی

به دلیل طعم تازه و شیرین ، توت فرنگی مورد علاقه در میان دوستداران میوه است.آنها سرشار از ویتامین C ، فولات ، منگنز و پتاسیم همراه ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند .علاوه بر داشتن یک ماده مغذی چشمگیر ، توت فرنگی ممکن است مزایای بسیاری برای بهبود سرطان داشته باشد.اول ، توت فرنگی های رسیده نرم هستند ، و آنها برای افرادی که مشکل بلع خفیف دارند ، مناسب می کند .

از این گذشته ، یک مطالعه روی حیوانات نشان داد که استفاده از توت فرنگی های یخ زده در همسترهای مبتلا به سرطان دهان ؛ باعث کاهش شکل گیری تومور می شود .یک مطالعه دیگر در موش ها نشان داد که عصاره توت فرنگی به از بین بردن سلول های سرطانی پستان و جلوگیری از رشد تومور کمک می کند.بنابراین گفته ، مطالعات با کیفیت بالا برای تعیین اینکه آیا توت فرنگی هنگام خوردن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم ، در انسان اثرات ضد سرطانی دارد ، مورد نیاز است.

نتیجه :

توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است و ممکن است به کاهش رشد سلول های سرطانی کمک کند. انواع توت های رسیده نیز نرم هستند و آنها را برای افرادی که مشکل بلع خفیف دارند ، انتخاب مناسبی می کند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی