سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

می دانیم که زانو در حال دژنراسیون یک بیماری مزمن است که باعث درد و ناراحتی می شود. در بسیاری موارد ، حتی می تواند باعث ناتوانی شود. به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان جراحی برای تعویض زانو را توصیه می کنند. اگرچه ژنتیک نقش مهمی را ایفا می کند ، اما می توانید بسیاری از عوامل دیگر را برای کاهش آسیب کنترل کنید. این بدان معناست که با تغییراتی در شیوه زندگی می توانید برای سلامتی زانو مبارزه کنید.

چه عواملی باعث تخریب مفصل زانو می شود؟

در بسیاری موارد ، ژنتیک یا بیماریهای ارثی مقصر هستند. علی رغم این ، عوامل شیوه زندگی می توانند ژنتیک را تحت تأثیر قرار دهند ، به خصوص هنگامی که استرس اضافی را روی مفصل وارد می کنید. این امر معمولاً در صورت داشتن وزن اضافی یا عادت بد بدنی معمول است. در موارد نادری ، تخریب به نظر نمی رسد که منشأ داشته باشد.

مهمترین عامل تخریب زانو آرتریت است . این بیماری مزمن بر روی تخریب سلولهای غضروف تأثیر می گذارد و باعث افزایش دژنراسیون مفصل می شود.

علاوه بر این ، اگر شما یک آسیب دیدگی داشته باشید ، می تواند در آینده بر روی مفاصل شما تأثیر بگذارد . انحطاط زانو ناشی از آسیب ، " آرتریت ثانویه " نیز گفته می شود که معمولاً به دلیل شکستگی یا فشار زانو است. این موارد اغلب در ورزشکاران یا افرادی که از چاقی رنج می برند یافت می شود.

با وجود این ، علیرغم ریشه های مختلف آن ، علائم تخریب مفصل زانو شبیه به هم هستند.

بیشتر بخوانید:  آنزیمی در آناناس می تواند به درمان سرطان کمک کند

علائم زانو در حال انحطاط است

هنگامی که قبلاً دچار تخریب شده اید ، ممکن است در سلولهای غضروفی یا حتی ناهنجاریهای قابل مشاهده تغییری ایجاد کنید .

به نوبه خود ، این باعث تراز و مقاومت نامطلوب در مفصل می شود. علاوه بر این ، این بر کشش غضروف تأثیر می گذارد و باعث نازک شدن و زوال می شود.

زانوی دژنراسیون یک مسئله جدی و متداول است

با توجه به این نکته ، اگر در مورد سلامتی زانوی خود مطمئن نیستید ، در اینجا برخی از علائم هشدار دهنده برای مراقبت از آنها وجود دارد:

  • درد بعد از مدت طولانی ایستادن ، احساس اعصاب فرو رفته.
  • تورم یا درد بعد از پیاده روی روی کفپوش های سنگی یا ناهموار ، مانند بعد از پیاده روی طولانی.
  • درد شدید هنگام بالا رفتن از مراحل که حتی ممکن است منجر به سقوط شود.
  • درد در هنگام ایستادن بعد از مدت طولانی نشستن.
  • خرد کردن یا پر شدن مفاصل.
  • تورم این را با احتباس آب اشتباه نکنید. اگر فقط یک زانو متورم است و یا در جای دیگری تورم دارید ، توجه داشته باشید.
  • ناهنجاری زانو این امر فقط در مراحل پیشرفته قابل مشاهده است و اغلب باعث می شود زانوها به دلیل آسیب غضروف به سمت داخل بچرخند.
  • چرخش استخوان در مفصل زانو. محققان به دنبال داروهای طراحی شده برای جلوگیری از این داروها هستند ، زیرا می تواند باعث درد و ناراحتی شدید شود.

اگر قبلاً تشخیص داده شده باشم چه می شود؟ تغذیه عامل اصلی در سلامت کلی شما است

ابتدا ، پس از تشخیص مفصل دژنراتیو زانو ، باید در مورد سبک زندگی خود فکر کنید. به توصیه های پزشک خود گوش فرا دهید و خود را در زمینه مدیریت درد آموزش دهید. به همین ترتیب ، ارزش آن را دارد که به داروهای احتمالی که ممکن است مصرف کنید ، توجه کنید. کسانی که از زانوی دژنراتیو رنج می برند ، اغلب زندگی طولانی و سالم دارند ، بنابراین نترسید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: 7 نکته از فواید سلامتی کلم

از طرف دیگر ، شما همچنین می توانید در مورد جایگزینی زانو فکر کنید. اتصالات تعویض شده معمولاً ماندگاری محدودی دارند ، بنابراین سن و سلامتی خود را در نظر بگیرید.

آیا می توان از بروز انحطاط زانو جلوگیری کرد؟

اول ، پیشگیری مهم است. اگر سابقه خانوادگی برای انحطاط زانو دارید ، لازم نیست که بر زندگی شما حاکم باشد.

دوم ، آگاه باشید که غضروف همیشه می تواند بازسازی شود. زندگی سالم می تواند باعث از بین رفتن آن در ضمن کمک به بازسازی آن شود. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  • وزن خود را تماشا کنید. وزن کمتری برای کاهش استرس در مفاصل خود داشته باشید.
  • سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید . اطمینان حاصل کنید که کلسیم ، فسفر و منیزیم به مقدار کافی دریافت می کنید. میوه ها و سبزیجات باید بخش عمده ای از رژیم غذایی شما باشند.
  • یک رژیم غذایی را برای کمک به تجدید غضروف خود بخورید . حتما حبوبات ، مخمر ، ژلاتین و تخم مرغ و همچنین ویتامین C را در آن قرار دهید.
  • ورزش را ترک نکنید . سعی کنید شنا کنید! روی مفاصل آسان است و برای سلامتی کلی ماهیچه ها و استخوان ها مفید است.

در کل با تنظیم سبک زندگی و ایجاد چند تغییر ساده ، متوجه می شوید که درد شما بهتر می شود. به یاد داشته باشید که پیشگیری و مدیریت برای این شرط مهم است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی