سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

ضد عفونی کردن زخم

 

پوست موجودات زنده به عنوان مانعی برای از بین بردن ویروس ها و سایر مضرات بدن نیست. اگر به خود صدمه بزنید ، باکتری ها می توانند وارد زخم شده و سپس در داخل یا اطراف آن تکثیر شوند و منجر به عفونت های جدی شود که می توانند در کل بدن شما پخش شود. به همین دلیل دانستن نحوه تمیز کردن و ضد عفونی صحیح زخم بسیار مهم است. وقتی به خود صدمه می زنید ، باید جلوی آن را بگیرید تا از عفونت های احتمالی و پیامدهای جدی جلوگیری کنید.

نحوه صحیح ضد عفونی زخم

دستان خود را بشویید

ممکنه خوشت بیاد:

آنزیمی در آناناس می تواند به درمان سرطان کمک کند

  • قبل از لمس زخم و شروع به تمیز کردن آن ، باید دستان خود را به خوبی با صابون و آب بشویید.
  • برای استریل کردن وسایل مورد نیاز برای درمان زخم (موچین ، قیچی و غیره) آب آن را بجوشانید.
  • دستکش های لاتکس را قرار دهید تا مطمئن شوید که زخم هرگز با دستان شما در تماس نمی باشد. این می تواند به عفونت منجر شود.
  • اگر زخم خیلی عمیق نیست ، آن را با صابون و آب بشویید (از صابون ضد باکتری استفاده کنید). یا اگر عمیق است از محلول ضد عفونی کننده دیگری (مانند پراکسید هیدروژن یا کلرهگزیدین) استفاده کنید.
  • اگر ضد عفونی کننده دستی ندارید ، می توانید به راحتی یکی را تهیه کنید: آب را جوشانده و نمک اضافه کنید. برای تمیز کردن آن می توانید از ید و مالیدن الکل در اطراف زخم استفاده کنید. مستقیماً روی زخم نریزید زیرا ممکن است به بافت آسیب برساند و بهبود طبیعی را به تاخیر می اندازید.

بیشتر بخوانید:

  نگه داشتن ادرار و این خطرات و عوارض

  • اگر ناحیه آسیب دیده بیش از حد توسط بیت ها و تکه های چیزها آلوده نیست ، برای انتخاب آنها از موچین استفاده کنید و سپس منطقه را تمیز کنید.
  • بعد از تمیز کردن کامل زخم ، یک ماده ضد التهابی (یا ضد عفونی کننده یا ضد عفونی کننده) برای خشک کردن ناحیه و کمک به بازسازی بافت آسیب دیده بمالید. اگر نه ، زخم برای بهبودی بیشتر طول می کشد.
  • اگر زخم با هوای تازه در تماس باشد ، روند بهبودی بسیار بهتر است ، اما بعضی اوقات برای اینکه بتوانند به طور کامل بسته شوند ، باید از آنها محافظت شوند. برای این زخم ها از گاز و یا هر پارچه نرم و هیپالرژنیکی دیگر استفاده کنید تا از منطقه محافظت کنید. هر روز پانسمان را تغییر دهید تا ببینید که چگونه این کار را انجام داده و تمیز نگه دارید.

بنابراین ، ممکن است نکات زیادی به نظر برسد ، اما یادگیری نحوه صحیح ضد عفونی زخم مهم است. بعلاوه ، در پایان ، موارد اصلی که باید به خاطر بسپارید عبارتند از: پاکیزگی و بهداشت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی