سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

گروهی از زنان باردار که ورزش می کنند.

 

ورزش در دوران بارداری مزایای سلامتی بسیاری دارد. با این حال ، شما باید تأیید پزشک خود را انجام داده و اقدامات احتیاطی خاصی را انجام دهید ، به خصوص اگر قبلاً خیلی فعال نبودید.

آیا باید در دوران بارداری ورزش کنید؟ برخی فکر می کنند انتظار کودک از یک زن به معنای زن باید استراحت کند و بنشیند. در c0ntrast ، برخی معتقدند که یک زن باردار باید به طور مداوم فعال باشد.

کارشناسان قبول دارند که ورزش در دوران بارداری بسیار توصیه می شود . اما باید توجه داشته باشید که همه رشته ها مناسب نیستند. همچنین ، فعال بودن مداوم نیز ایده خوبی نیست. برای ورزش در دوران بارداری فواید سلامتی زیادی وجود دارد. به عنوان مثال ، حال شما را بهبود می بخشد ، کمردردها را تسکین می دهد ، از مشکلات مفصلی جلوگیری می کند و حرکات روده را تثبیت می کند. بنابراین ، چگونه می توانید بدون آسیب رساندن به کودک خود فعال باشید؟

برای یافتن مطالعه را ادامه دهید.

ورزش در دوران بارداری و شدت آن

اول از همه ، همیشه بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید و از آنها بخواهید که برنامه ورزش شما را تصویب کنند . اگر قبل از بارداری مرتباً ورزش می کردید یا ورزش می کردید ، باید کمی تنظیمات کوچک انجام دهید. اگر از طرفی سبک زندگی کم تحرکی داشتید ، باید با تمرینات آسان شروع کنید و به تدریج شدت آن را افزایش دهید.

 

پزشکان برای کسانی که به طور منظم ورزش نمی کنند حداقل دو ساعت و نیم فعالیت بدنی هوازی را توصیه می کنند. خانمهای بارداری که مرتباً ورزش می کردند باید کمی شدت آن را کم کنند.

به طور کلی ، هر زنی می تواند در دوران بارداری فعال بماند. تنها مواردی که در این روش مناسب نیست:

  • هنگامی که خونریزی واژن وجود دارد.
  • اگر انقباضات اولیه وجود داشته باشد.
  • هنگامی که مادر فشار خون ناشی از بارداری داشته باشد.
  • یا اگر پارگی زودرس کیسه آمنیوتیک وجود داشته باشد (یعنی اگر آب شما خراب شود).

بیشتر بدانید: مراقبت های دوران بارداری + راهنمایی کامل

 
موارد منع مصرف کمی در مورد ورزش در دوران بارداری وجود دارد ، بنابراین همیشه برای اطمینان از پزشک خود مشورت کنید.

سه ماهه اول

سه ماهه اول بارداری برای بعضی از خانمها پیچیده ترین است. اگر در این مرحله احساس بیش از حد خستگی کردید یا احساس سرگیجه و استفراغ مکرر کردید ، این کار را آسان کنید . ورزش ممکن است در این زمان اولویت شما نباشد. اگر منتظر آن باشید ، یک پیاده روی ساده انجام خواهد شد.

مناسب ترین راه برای شروع ورزش ، به ویژه اگر معمولاً آن را انجام ندهید این است که با تمرینات بدن مانند یوگا سازگار ، مقاومت باند الاستیک و پیلاتس شروع کنید . در طی سه ماه اول بدن شما زیاد اتفاق می افتد ، بنابراین بیش از حد از مصرف آن خودداری کنید.

تمرین کردن ورزش فقط در صورتی توصیه می شود که قبل از بارداری آن را تمرین کنید. هرچند از ورزش های تماسی دوری کنید. در غیر این صورت ، پیاده روی با سرعتی سریع ، به خصوص در زمین های شیب دار ، بهترین شکل ورزش در این مرحله است. صعود از پله ها فعالیت بزرگ دیگری در این مدت است.

سه ماهه دوم

سه ماهه دوم مناسب ترین مرحله برای ورزش در دوران بارداری است . توصیه شده ترین فعالیت ها فعالیت هایی هستند که می توانند به شما در ایجاد قدرت و استقامت کمک کنند. با این حال ، ورزش های وزنه برداری سنگین و ورزشهای تماسی به شدت دلسرد می شوند.

قدم زدن سریع قدم زدن هنوز بهترین فعالیت در دوران بارداری است. به همین ترتیب ، شنا نیز یک جایگزین عالی است. دلیل این است که شنا:

  • سیستم تنفسی قلبی شما را تقویت می کند.
  • وزن شما را تحت کنترل نگه می دارد.
  • هرگونه کمردرد را تسکین می دهد.
  • بدن خود را تن می کند.

همچنین ، تمرینات منظم Kegel به شدت تشویق می شوند. همچنین ، انجام پیلاتس و یوگا می تواند به تقویت کف لگن شما کمک کند . همچنین می توانید به مدت 20 دقیقه ، سه بار در هفته دوچرخه ثابت را پدال کنید (مگر اینکه پزشک معالج دیگری پیشنهاد کند).

شنا و هیدروتراپی فعالیتهای بدنی بسیار مفید در دوران بارداری هستند.

 

سه ماهه سوم

ورزش در دوران بارداری در سه ماهه سوم به دلیل وزن شکم کمی پیچیده تر است. این حرکات را محدود کرده و مشکلات تعادل بیشتری ایجاد می کند. این ایده خوبی نیست که فقط بنشینید ، اما از هیچ فعالیتی غافل نشوید.

پیاده روی در تمام این مدت هنوز یک فعالیت عالی است ، زیرا این یک راه عالی برای تناسب اندام است. پزشکان همچنین توصیه می کنند که یوگا و پیلاتس انجام دهند. با این حال ، برای این کار باید جلسات کنترل پوسچر و تمرینات تنفسی را اضافه کنید.

ورزش و بارداری: نتیجه گیری

رعایت رژیم غذایی مناسب و در صورت فعال بودن در تمام مراحل بارداری بسیار مهم است . همچنین ، شما باید لباس مناسب بپوشید ، به خصوص یک سینه بند راحت و مناسب. هنگام ورزش در حالت نشسته ، به خصوص روی زمین ، به آرامی از خواب بلند شوید.

زنان باردار نباید ورزش هایی مانند اسکی روی آب ، کوهنوردی ، غواصی یا ایروبیک شدید را انجام دهند. به همین ترتیب ، ورزش راکت ، ژیمناستیک ورزشی یا سوارکاری فقط باید با اعتدال انجام شود و تا زمانی که زنی قبلاً آنها را قبل از بارداری خود تمرین کرده باشد.

منبع: بارداری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی