سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

نیش هورنت آسیایی تنها در درصد کمی از موارد شدید است. با این وجود ، اغلب باعث علائم شدید می شود. خطر این است که هرکسی که مورد حمله قرار گرفته باشد ، ممکن است واکنش آلرژیک داشته باشد ، بنابراین باید مراقب باشید.

نیش هورنت آسیایی نوعی حشره است که باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد. در بیشتر موارد ، عواقب جدی ایجاد نمی کند. با این حال ، می تواند منجر به مرگ شود. در حقیقت ، برخی از مردم از این نیش جان خود را از دست داده اند.

این هورنت آسیا برای اولین بار در اروپا در سال 2004 کشف شد. این نام به دلیل اینکه از آسیای جنوب شرقی آمده است نام گرفت. با این حال ، همچنین به عنوان شاخ زرد پا معروف است. این گسترش به سایر کشورهای این قاره و در سال 2010 به اروپا نیز رسیده است. همچنین اخیراً گزارش های اخیر از آن در ایالات متحده منتشر شده است.

یک هورنت آسیایی زهر بیشتر از یک نیش هورنت معمولی را تلقیح می کند. تکامل قسمت به فردی که مورد حمله قرار گرفته بستگی دارد. اگر به این حشرات حساسیت داشته باشند ، شرایط می تواند شدید باشد.

نیش هورنت آسیایی

شخصی که دارای نیش است.

توجه به این نکته ضروری است که نیش هورنت آسیایی فقط در ۰/۰۸ درصد موارد منجر به مرگ می شود. این یک نرخ بسیار پایین است. با این وجود ، در تمام افرادی که به این گونه حمله می شوند ، واکنشی دردناک تر نسبت به سایر شاخهای دریایی ایجاد می کند. دلیل این امر بزرگتر است و زهر بیشتری دارد.

شاخ آسیایی که نام علمی آن Vespa velutina است ، حشره ای است که می تواند اندازه آن تا 1.37 اینچ باشد. مشخصه ترین ویژگی اندازه و بدنه سیاه آن است که آن را از هورنت های اروپایی متمایز می کند. بر خلاف زنبورها ، هورنت ها می توانند چندین بار فرد را لکه دار کنند.

خطر اصلی وجود نیش هورنت آسیا این است که ممکن است باعث ایجادحساسیت بهسیستم ایمنی بدن شود . پیچیدگی این است که ، در اکثر موارد ، نمی توان از قبل مشخص کرد که آیا این نوع واکنش در فرد خاصی رخ می دهد یا خیر. هیچ آزمایشی نمی تواند حساسیت را پیش بینی کند.

اثرات نیش

اولین چیزی که نیش هورنت آسیایی ایجاد می کند ، درد شدید آن است که شبیه به گرفتن یک سنجاق بزرگ است. پس از آن فرد ممکن است خارش شدید را تجربه کند ، مانند خارش ناشی از سوختگی. سپس ناحیه بزرگی از پوست متورم می شود و فرد می تواند بطور متوسط ​​طی 24 ساعت درد را تجربه کند.

یکی از خطرات این است که این حشرات به مناطق حساس مانند غشاهای مخاطی دهان ، چشم ها یا بینی حمله می کنند. همچنین به خاطر داشته باشید که هورنت های آسیایی فرمون را از استینگر خود رها می کنند که بقیه کندوها را به حمله تشویق می کند.

اگر یک واکنش آلرژیک وجود داشته باشد ، خطر ابتلا به آنافیلاکسی بین 30 تا 60 دقیقه پس از نیش هورنت آسیا وجود دارد. این واکنش چهار درجه دارد:

  • درجه I.کهیر ، خارش ، اضطراب و ناراحتی گسترده وجود دارد.
  • درجه دو. التهاب مخاطی ، سفتی در قفسه سینه ، درد شکم ، حالت تهوع ، استفراغ ، اسهال و سرگیجه.
  • درجه سوم. تنفس ، بلع و انتشار صداها مشکل دارد. سردرگمی و احساس مرگ.
  • درجه چهار. همه موارد فوق به علاوه فشار خون بالا ، فروپاشی ، بی اختیاری ، کبودی رنگ پوست و از بین رفتن آگاهی است.

نحوه برخورد با نیش هورنت آسیایی

زنی که از دافع حشرات استفاده می کند.

شاخ های آسیایی فقط در صورت احساس تهدید حمله می کنند. بنابراین ، باید از نزدیک شدن به کندو به هر قیمتی خودداری کنید. همچنین ، نباید در هنگام ظاهر شدن سعی در کشتن یا آسیب رساندن به آنها کنید. مهم است که هنگام کاوش در بوته ها یا مکان های پر از چوب انباشته ، مراقب باشید. بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات پیشگیری از آنهاست.

اگر یک هورنت آسیایی شما را لکه دار می کند ، توصیه می شود کمپرس سرد را در منطقه آسیب دیده بمالید. این به کاهش التهاب و درد کمک خواهد کرد. همچنین ، شما می توانید کمپرس سرکه را به کار بگیرید تا همان اثر را بدست آورید. اگر ناراحتی زیادی وجود دارد ، توصیه می شود کرم را با کورتیکواستروئیدها بمالید و از آنتی هیستامین های خوراکی و در صورت لزوم داروهای کورتیکواستروئید خوراکی استفاده کنید.

واکنش آلرژیک به نیش ، یک فوریت پزشکی است که باید در کمترین زمان ممکن برطرف شود. اگر سابقه این نوع آلرژی را دارید ، باید هر چه سریعتر به بیمارستان بروید. در مورد واکنش ناگهانی نیز همین اتفاق می افتد. اگرچه تنها 3٪ از افراد آلرژی دارند ، اما هیچ قطعیتی در این گروه وجود دارد یا خیر ، هیچ قطعی نیست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی