سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

بیشتر ترکیبات گیاهی گندم در سبوس و مواد مفید متمرکز شده اند که در گندم سفید تصفیه شده وجود ندارند . بالاترین میزان آنتی اکسیدان ها در لایه آلوئورون ، یک جزء سبوس وجود دارد. آلوئور گندم همچنین به عنوان یک مکمل رژیم غذایی به فروش می رسد . ترکیبات گیاهی رایج در گندم شامل موارد زیر است:

اسید فروولیک. این پلی فنول آنتی اکسیدان غالبا در گندم و سایر غلات موجود است . اسید فیتیک. فیتریک اسید غلیظ در سبوس ممکن است جذب مواد معدنی در بدن شما مانند آهن و روی را مختل کند. خیساندن ، جوانه زدن و تخمیر دانه می تواند سطح آن را کاهش دهد . آلکیلیلسورینول ها. alkylresorcinols که در سبوس گندم یافت می شود ، یک نوع از آنتی اکسیدان ها است که ممکن است تعدادی از فواید سلامتی آن رابه همراه داشته باشد .

لیگنان یکی دیگر از خانواده های آنتی اکسیدان موجود در سبوس گندم هستند. مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که لیگنان ها ممکن است به جلوگیری از سرطان روده بزرگ کمک کنند . آگلوتینین جوانه گندم. این پروتئین در جوانه گندم غلیظ شده و باعث عوارض جانبی سلامتی است. با این حال ، لکتین ها با گرما غیرفعال می شوند  و بنابراین در کالاهای پخته شده خنثی می شوند. لوتین لوتئین یک کاروتنوئید آنتی اکسیدانی ، مسئول رنگ گندم دوروم زرد است. غذاهای پر لوتئین ممکن است سلامت چشم را بهبود بخشد .

نتیجه :

سبوس گندم ، که در گندم کامل وجود دارد ، ممکن است حاوی تعدادی آنتی اکسیدان سالم مانند آلکیلresorcinols و lignans باشد. قابل ذکر است که آرد سفید و سایر محصولات گندم تصفیه شده حاوی این ترکیبات نیستند.

فواید سلامتی گندم سبوس دار

در حالی که ممکن است گندم سفید برای سلامتی مفید نباشد ، ولی گندم سبوس دار اثرات مثبتی دارد.به ویژه هنگامی که جایگزین آرد سفید شود.

سبزه گندم

سلامت روده

گندم سبوس دار غنی از فیبر نامحلول است که در سبوس گندم است.

مطالعات نشان می دهد که اجزای سبوس گندم ممکن است بعنوان prebiotics عمل کنند و برخی از باکتری های مفید موجود در روده شما را تغذیه می کنند.

با این حال ، بیشتر سبوس ها تقریباً بدون تغییر در سیستم گوارش شما قرار می گیرند که بخش عمده ای ازآن از طریق مدفوع دفع می شوند .

سبوس گندم همچنین ممکن است مدت زمان لازم برای عبور مواد هضم شده از طریق دستگاه گوارش شما را کوتاه کند .

یک مطالعه نشان داد که سبوس می تواند خطر یبوست در کودکان را کاهش دهد .

با این وجود ، بسته به علت اصلی یبوست ، خوردن سبوس ممکن است همیشه مؤثر نباشد .

پیشگیری از سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ شایعترین نوع سرطان دستگاه گوارش است.

مطالعات مشاهده ای میزان مصرف کل غلات  از جمله گندم کامل را با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط می سازد .

یک مطالعه مشاهده ای تخمین می زند که افرادی که رژیم های غذایی کم فیبر دارند می توانند با خوردن فیبر بیشتر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را 40 درصد کاهش دهند .

به طور کلی ، گندم کامل سرشار از فیبر است و دارای تعدادی آنتی اکسیدان و فیتون غذایی است که به طور بالقوه خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

بیماری سلیاک

بیماری سلیاک با یک واکنش ایمنی مضر به گلوتن مشخص می شود.

بیماری سلیاک به روده کوچک آسیب می رساند و در نتیجه باعث اختلال در جذب مواد مغذی می شود .

علائم مرتبط با آن شامل کاهش وزن ، نفخ شکم ، اسهال ، یبوست ، درد معده و خستگی می شود.

همچنین گفته شده است که گلوتن ممکن است در اختلالات مغزی در افراد مبتلا به بیماری سلیاک مانند اسکیزوفرنی و صرع نقش داشته باشد .

Einkorn ، یک نوع گندم باستانی ، نسبت به سایر ارقام واکنشهای ضعیف تری ایجاد می کند اما هنوز برای افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن نامناسب است.

پیروی از رژیم بدون گلوتن تنها درمانی شناخته شده برای بیماری سلیاک است. اگرچه گندم منبع اصلی تغذیه گلوتن است ، اما این پروتئین را می توان در چاودار ، جو و بسیاری از غذاهای فرآوری شده دیگر نیز یافت.

نتیجه :

گلوتن - که در همه گندم ها یافت می شود می تواند به افراد مبتلا به سلیاک آسیب برساند. این بیماری با آسیب به روده کوچک شما و اختلال در جذب مواد مغذی مشخص می شود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی