سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

امروزه می توان شیر را به راحتی و از مراکز فروش تهیه نمود. شیر می تواند به عنوان یک غذای کامل مصرف شود و برای سلامتی مزایای بالقوه ای دارد. شیر می تواند در انواع مختلفی تهیه  و مصرف شود، که هر کدام از انواع شیر با توجه به نوع شیر می تواند دارای مزایا و حتی معایب مختلفی باشد .بعضی از افزودنی های شیر می تواند علاوه بر طعم، خواص متفاوتی نیز داشته باشد.

به همین علت بهتر است با انواع شیر و افزودنی های آن آشنا شوید تا بتوانید با توجه به نیاز خود، بهترین گزینه را برای مصرف انتخاب نمایید. در ادامه این مطلب چند نوع شیر و افزودنی آن به همراه خواص ، آورده شده است که می تواند شما را در انتخاب کزینه بهتر کمک نماید.

انواع شیرها به همراه افزودنی

شیر سویا

شیر سویا از سویا و آب تصفیه شده تهیه می شود. مانند سایر گزینه های شیر بر پایه گیاهان ، ممکن است حاوی مواد افزودنی برای بهبود قوام و ماندگاری باشد.

یک فنجان شیر سویا شیرین نشده:

  • حدود 80 تا 100 کالری
  • 4 گرم کربوهیدرات (انواع شیرین شده بیشتر)
  • 4 گرم چربی
  • 7 گرم پروتئین

از آنجا که این سویا از گیاهان به دست می آید ، شیر سویا به طور طبیعی فاقد کلسترول و چربی اشباع کم است. همچنین حاوی لاکتوز نیست.

دانه های سویا و شیر سویا منبع خوبی از پروتئین ، کلسیم (هنگام تقویت) و پتاسیم هستند. درشیر سویا پروبیوتیک یا تخمیر نیز موجود است. این حتی یک انتخاب بهتر است ، به خصوص برای افرادی که فشار خون بالایی دارند.

با این حال ، سویا بیش از حد ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری تیروئید یا سایر شرایط پزشکی مشکل ایجاد کند.

یک مطالعه معتبر هاروارد در سال 2008 نشان داد که مصرف بیشتر غذاهای مبتنی بر سویا باعث مشکلات باروری و تعداد اسپرم کمتر شده است.

 سویا همچنین یک آلرژن متداول است. افرادی که به سویا حساسیت دارند نباید شیر سویا بنوشند.

شیر برنج

شیر برنج از برنج آسیاب شده و آب تهیه می شود. مانند سایر شیرهای جایگزین ، اغلب حاوی مواد افزودنی برای بهبود قوام و ثبات است.

کمترین احتمال حساسیت در بین همه محصولات شیر را دارد. این امر می تواند برای افرادی که تحمل لاکتوز یا آلرژی به شیر ، سویا یا آجیل دارند، انتخاب خوبی باشد.

شیر برنج حاوی بیشترین کربوهیدرات در هر فنجان و موارد زیراست:

  • 120 کالری
  • 22 گرم کربوهیدرات
  • 2 گرم چربی
  • پروتئین کم (کمتر از 1 گرم)

در حالی که شیر برنج را می توان با کلسیم و ویتامین D تقویت کرد ، اما مانند شیرهای سویا و بادام منبع طبیعی دیگری ندارد.

 همچنین مشخص شده است که برنج دارای سطح بالاتری از آرسنیک غیر آلی است.

منبع غذا و داروی معتبر توصیه می کند که فقط به محصولات برنج و برنج به خصوص برای نوزادان ، کودکان و زنان بارداراکتفا نکنید .

شیر نارگیل

شیر نارگیل از آب فیلتر شده و کرم نارگیل تهیه می شود که ازقسمت گوشتی نارگیل رسیده و رنده شده تهیه می شود.

ازشیر نارگیل ؛ به عنوان "نوشیدنی شیر نارگیل" یاد می شود زیرا این محصول ؛ رقیق تر از نوع شیر نارگیل مورد استفاده در پخت و پز است که معمولاً در قو طی فروخته می شود.

مانند سایر گزینه های شیر بر پایه گیاهان ، شیر نارگیل غالباً حاوی مواد تقویت کننده اضافه شده و سایر مواد تشکیل دهنده می باشد.

شیر نارگیل حاوی چربی بیشتری نسبت به سایر گزینه های شیر است و تقریباً همه اشباع شده است. هر فنجان نوشیدنی شیر نارگیل شیرین حاوی موارد زیر است :

  • حدود 50 کالری
  • 2 گرم کربوهیدرات
  • 5 گرم چربی
  • 0 گرم پروتئین

نوشیدنی شیر نارگیل به طور طبیعی حاوی کلسیم ، ویتامین A یا ویتامین D. نیست اما با وجود این با مواد مغذی می توان آن را تقویت کرد.

محصولات نارگیل در سالهای اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است ، بخشی از آنها به دلیل داشتن تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط که نوعی چربی است مصرف بیشتری دارد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که این نوع چربی های اشباع ممکن است به کاهش وزن کمک کند. با این حال ، به طور کلی ، چربیهای اشباع با افزایش خطر ابتلا به مشکلات قلبی همراه هستند ، بنابراین تحقیقات بیشتری لازم است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی