سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سلامتی و سرگرمی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

سرگرمی و ارتقا سلامتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

درد دست و مچ دست

 

درد دست و مچ دست یک مشکل بسیار شایع است ، به خصوص برای خانم ها. ممکن است دست و مچ آنها در شب بی حس شود یا تورم یا ضعف را تجربه کند. در بعضی موارد حتی ممکن است استفاده از آنها را از دست بدهد. ما قصد داریم دلایل بروز این مشکل و راهکارهای درمانی احتمالی را که باید در نظر داشته باشید توضیح دهیم. درد در دست و مچ دست ما بسیار شایع است و امروز به برخی از دلایل این موضوع می پردازیم.

با کمال تعجب ، دست شما یکی از پیچیده ترین مناطق بدن شماست: دارای 19 استخوان ، 17 مفاصل و 19 عضله است. اگر یکی از این قسمت ها مشکلی داشته باشد ، روی تمام حرکاتی که با آنها انجام می دهید تأثیر می گذارد. در اینجا دلایل بروز این دردها آورده شده است.

درد دست و مچ دست: چرا این امر بیشتر بر زنان تأثیر می گذارد؟

درد دست و مچ دست

غضروفها ، استخوانها و مفاصل زنان قبل از انجام عمل مردان از بین می رود. علاوه بر این ، زنان احتمالاً کمبود کلسیم دارند. فاکتور هورمون همچنین می تواند هنگام نزدیک شدن به یائسگی باعث ایجاد این درد شود . همچنین می تواند یک عامل ارثی باشد.

بیشتر بدانید: 7 نکته از فواید سلامتی کلم

دلایل درد دست و مچ دست

ورم مفاصل در انگشت شست

ورم مفاصل در انگشت شست

این اتفاق می افتد که در اثر التهاب در ناحیه مفصل مچ و پایه شست ، التهاب وجود داشته باشد. تمایل دارد که افراد به حدود 40 سالگی برسند. آنها ممکن است به دلیل شغلشان یا از اعمال این مفصل زیاد استفاده کنند که این امر به فرسودگی ختم می شود. حتی می تواند ناشی از استرس باشد. این دردناک است و از داشتن توانایی تحرک مناسب جلوگیری می کند.

سندرم تونل کارپ

سندرم تونل کارپ

این معمولاً با درد یا ناراحتی در مچ دست شما شروع می شود. کم کم آن را در کل دست خود تا بازوی خود می کشید. شب باعث ایجاد سوزن شدن و بی حسی در انگشتان شما می شود.

ممکن است هنگام برداشتن اشیاء احساس ضعف کنید یا مهارت های حرکتی خوبی را از دست بدهید . سندرم تونل کارپال یک مشکل شایع در بین زنان است. بعضی اوقات ممکن است به دلیل کار طولانی مدت روی صفحه کلید باشد.

این نیز می تواند ناشی از هرگونه عملی باشد که مستلزم فشار مداوم دست آنها یا حرکت دادن انگشتان زیاد باشد. اما معمولاً جنبه ارثی دارد که مربوط به پارگی و پارگی است.

کیست گانگلیون

این توده های کوچک پر از مایع هستند که در مفاصل مچ یا انگشتان شما ظاهر می شوند. آنها معمولاً در تاندونهای شما قرار دارند و اگرچه خیلی دردناک نیستند ، اما ناراحت کننده هستند و باعث ضعف می شوند. منشا کیست های گانگلیونی مشخص نیست اما با آرتریت یا ضایعات کوچک پوشاننده مفاصل یا تاندون ها همراه است.

درمان به بیمار بستگی دارد. بعضی اوقات آنها به ضد التهاب نیاز دارند یا حتی ممکن است به تنهایی از بین برود. در موارد دیگر برای خلاص شدن از مایعات به یک روش کوچک احتیاج دارد. با این حال ، این تضمین نمی کند که دیگر بر نمی گردد.

انگشت اشاره

درد دست و مچ دست ، انگشت ماشه

این بسیار رایج و دردناک است. این اتفاق می افتد هنگامی که انگشت در حالت خم قرار می گیرد و شما نمی توانید آن را صاف کنید. این به دلیل سخت شدن پوشش یا غلاف است که تاندون انگشت را احاطه کرده است. Trigger Finger اغلب در افرادی که کارهای دستی و کارهای تکراری انجام می دهند ، ظاهر می شود.

تاندونیت مچ دست

علائم این مشکل بسیار شایع است و تقریباً هر کس حداقل یکبار آن را احساس کرده است. این تورم است که در یک سانتی متر در زیر پایه انگشت شست شما قرار دارد. هنگام گره زدن انگشتان به یکدیگر ، فشردن یا انجام حرکات دیگر باعث ایجاد درد می شود. التهاب بسیار دردناک است و می تواند در بازوی شما گسترش یابد.

دستورالعمل ها و راه حل های درمانی

درد دست و مچ دست اگر به دلیل مشکلات مفاصل مربوط به آرتریت باشد ، قابل حل است. بعضی اوقات فقط عمل جراحی می تواند نتایج مورد نظر شما را به شما بدهد.

پزشک همیشه باید کسی باشد که شما را تشخیص دهد و دستورالعمل هایی را که باید دنبال کنید به شما ارائه می دهد. آنچه ما می توانیم انجام دهیم این است که برای تسکین درد و التهاب برخی از داروهای طبیعی را به شما ارائه می دهد.

روغن بزرک

این یک درمان طبیعی است که به کاهش التهاب کمک می کند. به گفته کارشناسان ، مصرف یک قاشق غذاخوری روغن بذر روغنی هر روز صبح به مدت یک ماه ، به ویژه باعث کاهش التهاب می شود.

بیشتر بدانید: فال ازدواج فروردین و مرداد - هماهنگی فروردین و مرداد در روابط عاطفی

ویتامین B6

این برای مفاصل ، استخوان ها و تاندون های شما ضروری است. از التهاب جلوگیری می کند و بسیاری از علائم درد دست و مچ را کاهش می دهد . می توانید آن را در موز ، سبزیجات برگ دار و مرغ پیدا کنید. همچنین می توانید ویتامین B6 را به شکل قرص در داروخانه ها و فروشگاه های طبیعی بیابید. 2 میلی گرم در روز مصرف کنید.

امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 در مقادیر زیادی در ماهی زیادی وجود دارند. با توجه به توانایی ضد التهابی بسیار خوبی که در اختیار دارند ، آنها برای درمان طبیعی آرتروز ضروری هستند . آنها همچنین باعث کاهش درد مفاصل می شوند.

گیلاس

بسیاری از مطالعات شواهدی را نشان می دهند که خوردن گیلاس باعث کاهش درد استئوآرتریت می شود و باعث تحرک می شود (اگر آنها را به مدت دو ماه بخورید). خوردن ده گیلاس در روز بسیار توصیه می شود. اگر در دسترس نیست ، یا اگر خیلی گران هستند ، می توانید آنها را به شکل قرص نیز خریداری کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی